Zaptec Portaali

Zaptec Portaali on koko järjestelmän aivot – se seuraa, tasapainottaa ja optimoi latauskuormaa järjestelmässä olevien latausasemien välillä.

Zaptec järjestelmään kuuluu ilmainen pilvipohjainen hallintatyökalu – riippumatta siitä onko käytössä yksi vai 100 latausasemaa.

Zaptec Portaali pitää sisällään kattavan valikoiman järjestelmän käyttöä helpottavia työkaluja. Portaalista näet koko käyttöhistorian järjestelmän, yksittäisen aseman tai yksittäisen käyttäjän tasolla. Järjestelmän pääkäyttäjä pystyy seuraamaan Portaalista kaikkien latausasemien toimintaa reaaliajassa sekä lataamaan kulutusraportteja laskutusta varten.

Zaptec Portaali varmistaa, että järjestelmä on toimintavarma myös tulevaisuudessa. Järjestelmä päivittyy jatkuvasti ja uusia ominaisuuksia tuodaan helpottamaan latausasemien käyttöä ja tuomaan lisäarvoa myös vuosia alkuperäisen asennuksen jälkeen. Alkuperäiselle investoinnille saa siis lisäarvoa pitkälle tulevaisuuteen.

 

Kirjaudu Zaptec Portaaliin

Lataa Zaptec Portaali -esite

Zaptec Portaalin ja applikaation käyttöohjeet

Zaptec Portaalin ominaisuudet

 

 

Tunnistautuminen ja maksupalvelut

Osa latausjärjestelmistä on kaikille avoimia ja osa suljettuja vain yhdelle käyttäjälle. Zaptec Portaalin kautta pysyt hallitsemaan ja tarvittaessa lukitsemaan latausasemat ja -järjestelmän niin, että vain tunnistautuneet käyttäjät voivat käyttää asemia. Pääkäyttäjä pystyy määrittelemään käyttöoikeudet koko järjestelmän tai yksittäisen latausaseman tasolla.

Tunnistautuminen onnistuu monella eri tapaa mm. NFC-sirukortilla, RFID-tunnisteella tai Zaptec mobiiliapplikaatiolla.

Käyttäjärajapinta tukee myös ulkopuolisten maksupalveluiden käyttöä.

Seuranta

Zaptec Portaali tarjoaa järjestelmän käyttäjille laajasti tietoa latausasemista. Kaikkein mielenkiintoisin tieto löytyy ohjauspaneelista, joka pitää sisällään reaaliaikaisen tiedon koko latausjärjestelmän ja yksittäisten asemien toiminnasta. Pääkäyttäjä voi myös tilata sähköpostihälytyksen, joka ilmoittaa heti sähköpostitse järjestelmähäiriöistä esim. jos verkkoyhteys ei toimi tai järjestelmässä on rikkinäinen latauskaapeli. Zaptec Portaalin kautta järjestelmän reaaliaikainen seuranta on tehty helpoksi!

 

 

Raportointi

Zaptec Portaali tukee monipuolisesti erilaisia tapoja käytön raportointiin:

  • Jokainen oikeutettu käyttäjä näkee oman lataushistoriansa kaikista Zaptec -järjestelmän latausasemista.
  • Pääkäyttäjät pystyvät tarkastelemaan käyttäjähistoriaa myös koko järjestelmän tai latausaseman tasolla niin, että lataushistoriasta voidaan ajaa raportit yksittäisen käyttäjän tasolla. Raporttien perusteella on helppo laskuttaa yksittäistä käyttäjää tarkasti vain hänen oman käyttönsä mukaisesti.
  • Yksittäiset käyttäjät pystyvät tarkastelemaan omaa lataushistoriaansa kaikissa käyttämissään Zaptec -latausasemissa.

Kuormanhallinta ja vaiheiden tasapainotus

Verkkoon yhdistetyn Zaptec Pro latausjärjestelmän kuormanhallinta tapahtuu Zaptecin pilvipalvelussa. Pilvipalvelu seuraa järjestelmän toimintaa reaaliajassa ja pyrkii optimoimaan jokaisen yksittäisen latausaseman tehoa kuormanhallinnan ja vaiheiden tasauksen kautta. Tehokas kuormanhallinta yhdistettynä kolmivaihevirran vaiheiden optimaaliseen käyttöön maksimoivat järjestelmän käyttöasteen ja olemassa olevasta latauskapasiteetista saadaan mahdollisimman nopea lataus kaikille latauksessa oleville ajoneuvoille.

 

 

Ulkopuoliset palvelut

Zaptec -järjestelmä on liitettävissä helposti ulkoisten palveluntarjoajien järjestelmiin ja palveluihin. Portaali tukee OCPP-J 1.6 (cloud-to-cloud) standardin mukaisia pilvipalveluita, joiden kautta järjestelmän tunnistautumista ja seurantaa voidaan hallita.

Zaptec järjestelmän avoin rajapinta mahdollistaa monien ulkopuolisten palveluiden käytön latauksen seurantaan ja lataushistoriaan liittyen (mm. eParking, EasyPark, Moovy ja Monta).

Luotettava ja testattu pilvialusta

Zaptec Portaali käyttää Microsoft Azure - pilvipalvelua. Azure takaa toiminnan luotettavuuden kaikissa tilanteissa ja helpon skaalautuvuuden koko järjestelmälle.