Latausasemien asetusten muutokset voivat pahimmassa tapauksessa johtaa vaaraan, latausvirheisiin, yhteyden katkeamiseen, kustannusten nousuun ja muihin valitettaviin virheisiin ja käyttötilanteisiin.
Zaptec -applikaation käyttöohjeet
Zaptec -applikaatiolla hallitset latausasemiesi käyttöä
Kuinka käytän ZAPTEC-sovellusta?
ZAPTEC App on käyttöliittymän yhdistelmä latausasemiemme käyttämiseen ja työkalu latausasemiemme asettamiseen ja määrittämiseen.
Nämä kaksi (2) käyttäjäroolia erotetaan ZAPTEC-sovelluksessa käyttämällä PIN-koodia, jotta käyttäjätoiminto ja latausaseman asetusten muuttaminen (turvallisuus) erottuvat toisistaan selvästi.
Suurimmassa osassa tapauksia latausaseman asetuksia EI tarvitse muuttaa, koska asentaja suorittaa sen latausaseman asennuksen aikana.
Tärkeää
Siirry osioon, joka sopii parhaiten:
- Olen latausaseman käyttäjä (esim . Lataus alkaa yhteisessä latausjärjestelmässä taloyhtiössä)
- Olen latausaseman (esim. HOME -latausaseman) omistaja
- Olen latausaseman asentaja
Vaihtoehtoisesti voit siirtyä johonkin seuraavista osioista:
Mitkä ovat ZAPTEC-sovelluksen eri valikot?
ZAPTEC-sovelluksessa on 3 päävalikkoa: Dashboard, Actions ja My Account.
Home on henkilökohtainen yleiskatsaus latauksen kulutuksesta ja historiasta. Jos olet todentanut itsesi latausasemalle latauksen aloittamiseksi tai jos sinulla on rooli latausasemissasi (hallitaan ZAPTEC-portaalissa).
Chargers ovat toimintavalintoja, jotka voidaan suorittaa latausasemaa ja / tai ZAPTEC-yksikköä, kuten ZAPTEC APM, vastaan.
Account on käyttäjäprofiilisi, josta näet yleiskatsauksen latausasemistasi ja rekisteröidyistä RFID- ja NFC -latauskorteistasi.
ZAPTEC-sovelluksen lataus, saatavuus ja laitevaatimukset
ZAPTEC -sovellus
saatavana sekä AppStore (iOS) & Google Play -kaupassa (Android-käyttöjärjestelmä)
Android -käyttöjärjestelmä
Vaatimukset: Android -versio 8.0 ja uudemmat
Yhteensopiva: Useimmat laitteet, jotka tukevat alkuperäistä Android -versiota 8.0 tai uudempaa
Kielituki: norjalainen bokmål * ja englanti *
* Perustuu laitteen kieliasetuksiin
iOS
Vaatimukset: iOS 11.0 tai uudempi
Yhteensopiva: iPhone ja iPad
Kielituki: norjalainen bokmål * ja englanti *
* Perustuu laitteen kieliasetuksiin
Luo uusi käyttäjäprofiili
Jos olet rekisteröinyt käyttäjäprofiilin ZAPTEC -portaaliin, sinun on kirjauduttava sisään vain samalla käyttäjätunnuksella ZAPTEC -sovelluksessa (sama käyttäjätietokanta).
Jotta voit aloittaa ZAPTEC -sovelluksen käytön, sinulla on oltava rekisteröity käyttäjäprofiili. Se on täysin ilmainen, joten tarvitset vain voimassa olevan sähköpostiosoitteen.
Jos olet saanut asentajalta tai laitoksen omistajalta sähköpostikutsun sähköpostitse, viimeistele rekisteröinti napsauttamalla sähköpostiviestin aktivointilinkkiä. Käytä sitten kirjautumistietojasi, nimeäsi (sähköpostiosoitettasi) ja itse valitsemaasi salasanaa.
Vaiheittainen opas-Luo käyttäjäprofiili ZAPTEC-sovelluksessa
- Lataa ZAPTEC -sovellus AppStoresta (iOS) tai GooglePlaystä (Android -käyttöjärjestelmä)
- Avaa ZAPTEC -sovellus laitteellasi
- Napsauta Create New Account (alhaalla)
- Täytä lomake, hyväksy Käyttöehdot ja paina Rekisteröidy
- Napsauta rekisteröidyn sähköpostiosoitteesi vastaanotettua rekisteröintilinkkiä.
Ei sähköpostia? Tarkista roskat, muut roskapostikansiot.
Lähettäjä on: zapcloud@zaptec.com (sähköposti ei vastaa) - Kirjaudu sisään käyttäjäprofiilillasi (sähköpostiosoitteellasi) ja valitulla salasanalla
Home
Tämä on henkilökohtainen yleiskatsaus latauksen kulutuksesta ja historiasta.
Jos olet todentanut itsesi latausasemalle aloittaaksesi lataamisen tai jos sinulla on rooli latausasemissasi (hallitaan ZAPTEC -portaalissa).
Esimerkiksi, Home tulee näyttää seuraavalta:
Jos hallintapaneelisi näyttää tältä:
Se voi tarkoittaa että:
- Käyttäjäprofiilisi ei ole aiemmin suorittanut latausasemia latausistunnoissa
- Käyttäjäprofiiliasi ei ole lisätty käyttöoikeutta ZAPTEC -portaalin / latausasemaan
Account
Käyttäjäprofiilissasi on yleiskatsaus seuraavista:
- Käyttäjän tiedot
- Latausasemat
- Latauskorttisi (RFID ja NFC)
- Pikakuvake uusien latauskorttien lisäämiseksi (RFID ja NFC)
- Lataushistoria (ZAPTEC -portaalin kautta)
- Kirjaudu ulos ZAPTEC -sovelluksesta
- Sovellusversio
Chargers
Toimintojen suorittamiseksi sinun on oltava fyysisesti lähellä ZAPTEC -latausasemaa / -laitetta, koska ZAPTEC -sovelluksen ja ZAPTEC -latausaseman / -laitteen välinen tiedonsiirto tapahtuu Bluetoothin kautta.
Tiedot
Jos lataus on alkanut ZAPTEC -sovelluksessa ja on käynissä, Home näyttää käynissä olevan latauksen WiFi- tai 4G -yhteyden kautta
laitteeltasi (mobiililaite), joten voit seurata latausta olematta lähellä.
Tämä koskee myös latausasemia, joissa käyttäjäprofiilillasi on
omistajarooli kyseisellä latausasemalla.
Aloita lataus
Lataamisen aloittaminen ZAPTEC -sovelluksen kautta edellyttää seuraavia edellytyksiä:
- Olet fyysisesti lähellä latausasemaa, jonka haluat aloittaa lataamisen
- ZAPTEC -sovelluksen käyttäjäprofiililla on pääsy lataamaan nykyisillä latausasemilla.
- Latausasema ei ole aktiivisesti käytössä ja / tai kytketty ajoneuvojen latausjohdolla
- Napauta Chargers
- Paina Start charging
- ZAPTEC -sovellus skannaa nyt Bluetoothin kautta käytettävissä olevien latausasemia
- Valitse luettelosta Latausasema, jolla haluat aloittaa lataamisen. Latausasema, jolla on paras signaalin voimakkuus Bluetoothissa, on luettelon yläosassa.
- Valittu latausasema luettelosta osoittaa valinnan valkoisella Tilanosoittimella (Z) valituilla latausasema
Väärä latausasema? Palaa takaisin painamalla - Noudata ohjeita
- Lataus alkaa nyt ja katselu on katseltavissa Home
Rekisteröi RFID -latauskortti
Helpoin tapa rekisteröidä yksi tai useampi RFID -latauskortti käyttäjäprofiiliisi on käyttää ZAPTEC -sovellusta latausasemaa vastaan, jotta voit käyttää latausaseman sisällä olevaa RFID- ja NFC -lukijaa halutun RFID- ja NFC -latauskortin rekisteröimiseksi.
Tärkeää tietoa:
- Lataussiru ja / tai latauskortti on rekisteröity käyttäjäprofiiliisi.
- Lataussirua EI rekisteröidä suoraan latausasemalla
- Pääsy lataukseen nykyisellä latausasemalla suoritetaan: Hallintatyökalulla ZAPTEC Portaalissa
Jos haluat lisätä lataussiru tai latauskortin käyttäjäprofiiliisi, tarvitset:
- ZAPTEC -sovellus
- Latausasema, joka on verkossa ja aktiivinen Internet -yhteys
- Lataussiru / Latauskortti, joka tukee MiFare Classic -tyyppiä A (yleisin RFID -tyyppi)
- Latausiru / Latauskortti, joka tukee NFC: tä (Near Field Communication), esim. VISA -kortti
( latauskortteina rekisteröidyistä maksukorteista EI vähennetä summia, ja kortissa käytetään NFC -sirua)
Käyttäjäprofiilillesi rekisteröitävien RFID- ja NFC -latauskorttien / -latauskorttien lukumäärälle ei ole rajoituksia, ja voit myös käyttää useita eri tyyppejä ja toimittajia:
VISA -kortti, Mastercard, työntekijäkortti, roskakortti jne. jossa on RFID / NFC -symboli.
Vaiheittainen opas RFID- ja NFC-latauskortin rekisteröimiseen:
- Napauta Chargers
- Paina Register new charge card
- ZAPTEC -sovellus skannaa nyt Bluetoothin kautta käytettävissä olevien latausasemia
- Valitse latausasema, joka haluaa rekisteröidä lataussirun / latauskortin.
- Valittu latausasema luettelosta osoittaa valinnan valkoisella Tilanosoittimella (Z) valituilla latausasema.
Väärä latausasema? Palaa takaisin painamalla - Anna haluamasi nimi lataussiru / latauskortille
Vihje: Kun käytät VISA -korttia, syötä nimeksi VISA -kortti.
Silloin on helppo seurata lataussiruja / latauskortteja
- Nyt latausasema vilkkuu tilailmaisimessa (Z), että sinulla on 15 sekuntia aikaa lataussirun / latauskortin pitämiseen RFID- ja skannausalueelle:
Tärkeää
Jos sinulla on useita RFID -lataussiruja samassa avainsarjassa.
Pidä hyvä etäisyys rekisteröinnin aikana, jotta haluttu lataussiru / latauskortti rekisteröidään
- Kun pidät halutun lataussirun / latauskortin RFID -vyöhykkeellä, tiedot ladataan
- Hyväksytty lataussiru / Latauskortti näyttää tämän viestin
- Rekisteröinti prosessi on nyt valmis
Nyt lataussirusi / latauskorttisi on saatavilla käyttäjäprofiilissasi Ja on valmis käytettäväksi latauksen aloittamiseen sen jälkeen, kun latauskaapeli on kytketty ajoneuvoon ja latausasemaan
- Jos haluat lisätä lisää lataussiruja / latauskortteja, napauta Lisää latauskortti suoraan käyttäjäprofiilissasi, joka aloittaa rekisteröintiprosessin vaiheesta 3 vaiheeseen 10 edellä kuvatulla tavalla.
Virheiden, aikakatkaisujen ja muiden viestien sattuessa:
Jos alla oleva viesti näkyy ZAPTEC -sovelluksessa rekisteröintiprosessin aikana: Et ole pitänyt latauskorttia / latauskorttia RFID -vyöhykkeellä 15 sekunnin kuluessa
Ratkaisu: Paina viesti -ikkunassa OK ja aloita prosessi uudelleen
ZAPTEC -laitteiden asennus ja kokoonpano
Asentaja suorittaa latausaseman asennuksen aikana.
Näin ollen valtaosassa tapauksista ei pitäisi olla tarvetta suorittaa tätä toimenpidettä.
Poikkeus:
- ZAPTEC APM: n asennus ja konfigurointi ZAPTEC HOME -omistajille, jotka ovat tilanneet PREMIUM -tilauksen.
- Muutos verkkoratkaisun asetuksissa ja kokoonpanossa asiakkaan luona
- Uuden latausaseman jälkiasennus asiakkaan latausjärjestelmään